Home CCNA הסבר על Peer To Peer עמית לעמית ו Point To Point

הסבר על Peer To Peer עמית לעמית ו Point To Point

0 comment
נהנתם מהמאמר ? שתפו אותו!

הסבר על Peer To Peer עמית לעמית

Peer To Peer או בקיצור P2P היא רשת מחשבים המשתפים מידע בינהם ללא תלות בשרת כלשהוא, זאת אומרת שכל צד הוא גם שרת וגם לקוח, אחת הדוגמאות למשל זה אימיול, מי שהשתמש במחשב בשנות ה 2000 יותר נכון החל מ2002 מכיר את אימיול, אימיול היא תוכנת שיתוף קבצים המבוססת על P2P בעצם, כל משתמש מתקין את תוכנת השיתוף ולאחר מכן כל הקבצים שהוא מוריד ממשתמשים אחרים משותפים גם הם, זאת אומרת משתמש שהוריד שיר מסוים וסיים להורידו ישתף גם הוא את הקובץ לשאר המשתמשים, כך בעצם כל משתמש הוא גם מוריד וגם משתף ולמעשה ניתן לראות מדוע זה P2P.
תוכנת שיתוף נוספת וישנה יותר היא Napster שב1999 השתמשה במערכת שיתוף P2P.

דרך נוספת בה קיימת P2P ברשתות ארגוניות זה שיתוף המדפסת, לפני שנים, רוב המדפסות היו מחוברות למחשב מסוים במשרד בUSB והמשתמש יכל להדפיס את מסמכיו ישירות למדפסת.
כאשר משתמשים אחרים רצו להדפיס הם היו צריכים לשלוח למחשב זה את המסמך ולהדפיסו “פיזית” במחשב אליו מחוברת המדפסת.
שיטת ה P2P היא להגיע ללוח הבקרה ולהגדרות המדפסת ושם ל”שתף” את המדפסת, כעת כל מחשב ברשת יכול להדפיס למדפסת זו, החיסרון הוא שההדפסה עוברת בתוך המחשב המחובר לרשת ואם מחשב זה אינו זמין, לא ניתן להדפיס.

הגדרת שיתוף הקבצים נמצאת במאפייני כרטיס הרשת:

טופולוגיית Point-to-Point

טופולוגיית Point-to-Point ובעברית נקודה לנקודה היא טופולוגיה בה מחוברים 2 ישויות (לרוב ראוטרים) כאשר הקו שלהם הוא פרטי (לוגית) והוא מוגבל ל2 חיבורים מכל צד, החיבור יכול להעשות גם בצורה וירטואלית בקו שאינו בהכרח פרטי, גם פה השימוש הוא בקו וירטואלי פרטי בתוך קו מסוים מוגדר קו פרטי אך ורק לאותו חיבור של נקודה לנקודה

כל הזכויות שמורות לטל בן שושן – Shushan.co.il

מאמרים קשורים

Leave a Comment