Troubleshooting פתרון בעיות Exchange 2013
בסיום ההתקנה על מנת לבדוק שהכל תקין ולא רק במהלך הפעולה עם אוטלוק ניתן לבדוק את פעילותו בכמה דרכים
1. בדיקת לוג ההתקנה של Exchange
בנתיב C:\ExchangeSetupLogs\ExchangeSetup.txt
ניתן למצוא את לוג ההתקנה , ניתן לחפש Errors כאלו ואחרים שהתחרשו בהתקנה
2. בדיקת ה Mailflow
משתמשים טוענים שהם שלחו מיילים אבל הנמען לא קיבל כלום ולא הוצג למשתמש שום שגיאה על זה שהמייל לא התקבל אצל הנמען
לרוב בעיה זו תיגרם על ידי ה Hub Transport וניתן לבדוק מה קרה להודעה ואם היא נמצאת ב queued
בECP ניתן לראות ב Mailflow בלשונית Delivery reports את האפשרות לחפש על פי תיבות מייל
אתרו את התיבה ולמטה יוצגו לכם ההודעות של המשתמש פתחו את ההודעה האחרונה ביותר ואם קיימת בעיה ניתן יהיה לראות שם את השגיאה
3. ניתן לבצע בדיקה בסיום ההתקנה על ידי ה Exchange Management Shell
ניתן להקיש את הפקודה Get-ExchangeServer | FL
אשר תציג את סוג ההתקנה שלנו, שם השרת ופרטים נוספים שיכולים לעזור
ניתן לבצע בדיקות נוספות על ידי בקשת הפקודה
Get-Command -Verb Test | Where Module -match $env:computername
פקודה זו תציג את כל פקודות ה Test שניתן לבדוק כמו כן הפקודות הנפוצות ביותר הן
Test-SMTPconnectivity
Test-Outlookconnectivity
Test-Mialflow
Test-ServiceHealth
Test-OutlookWebServices
Test-MAPIconnectivity
Test-ActiveSyncConnectivity
א. ניתן לבצע את הבדיקה אל מול שרת Exchange אחר על ידי רשימת הפקודה ואז הוספת ה -Server
לדוגמה
Test-MAPIconnectivity -Server EX1
ב. למשל ניתן לבצע בדיקה של משלוח דואר עם פקודת Test-Mailflow
Test-Mailflow EX -TargetEmailAddress Tal@Tbs-it.com
ג. על ידי Test-ActiveSyncConnectivity נוכל לבדוק את ההתחברות בין טלפון סלולרי לתיבה מסוימת