Home אבטחת מידעInformation Security אך לעבוד \ להיכנס לתחום אבטחת המידע | הסייבר וההייטק בכלל

אך לעבוד \ להיכנס לתחום אבטחת המידע | הסייבר וההייטק בכלל

0 comment
נהנתם מהמאמר ? שתפו אותו!

מאמר זה הוא חלק מרצף מאמרים בתחום הסייבר ואבטחת המידע

אך לעבוד \ להיכנס לתחום אבטחת המידע | הסייבר וההייטק בכלל

הסבר על תפקידים בתחום אבטחת המידע והסייבר

ראיון עבודה בתפקידי סייבר ואבטחת מידע – SOC – אנליסט ומיישם אבטחת מידע

מבחן טכני – אבטחת מידע סייבר, SOC, אנליסט – חלק א

מבחן טכני – אבטחת מידע סייבר, SOC, אנליסט – חלק ב


אך לעבוד \ להיכנס לתחום אבטחת המידע | הסייבר וההייטק בכלל

היסטוריה והיסטריה בתחום ההייטק

במאמר זה אסביר ואתמקד כיצד “נכנסים” לתחום אבטחת המידע והסייבר אך כמובן אסביר על התחום בצורתו הכללית:
דעתי האישית שהכל התחיל אי שם בינואר 2007, סטיב ג’ובס מציג את האייפון הראשון ובכך, שנים לאחר מכן כל אדם יחזיק טלפון חכם המחובר לרשתות חברתיות, בנקים, תוכנות מסרים, מערכות תשלומים ועוד

כל אלו יצרו במהלך הזמן מאות ואלפי חברות הייטק כאלו ואחרות שנותנות שירותים בכלל התחומים, מהזמנת אוכל באפליקציה ועד ניהול חיי היומיום.
באותו הרגע שהטלפונים, המחשבים , הטאבלטים וארגונים שעברו מדפי נייר לעולם המחשוב – המפכה הדיגיטלית, יצרו צורך באנשי מחשוב בכמות שלא נראתה בעבר, הכוכבים העולים הם המתכנתים שהידע הדרוש לכתוב תוכנה הוא גדול מאוד, דורש ידע באנגלית, מתמתטיקה והבנה של מערכות מחשוב שונות.
לכן, גם היום, מתכנתים הם “ההייטק” של המחשוב וחברות ההייטק שהקושי לגייס מתכנתים טובים הפך להיות קשה עד מאוד נאלצו “להילחם” על כל עובד עם ניסיון ולהציג תנאים מופרכים במונחים שלפני 25 שנה.
מהם התנאים? מסאג’ים פעם בשבוע, חדרי משחקים עם “סוני חמש!” חדרי פעילויות – יוגה, טיפולי פנים, שירותי כביסה, שירותי הסעות עד הבית, רכב צמוד, מכונות קפה ואף ברמני קפה” , מכונות שתייה ממיצים טבעיים ועד לשתייה מתוקה, חלל עבודה מתקדם עם פאר הטכנולוגיה כמו מחשבי אפל, שולחנות עם שליטה בגובה השולחן, הפי אוור Happy Hour בכל יום חמישי שבו מביאים שפים, מתנות ועוד שלל פינוקים מרשימים.

אז נשאלת השאלה, למה לא כולם עובדים בהייטק? התשובה פשוטה, תחום המחשוב הוא לא לכולם, רוב האנשים אינם מתחברים לתחום כמו שאנשים מוסיימים אינם מתחברים לתחום האוכל והמזון, לתחומי הרכב והמכונאות, לתחומי השירות, לתחומים הפיננסיים שדורשים “אהבה למספרים” או תחומי עריכת הדין ששייך לאלו שאוהבים לקרוא ולקרוא ולקרוא.

יושבים בכורסא בבית

סופ”ש הגיע ואתם יושבים בנוחות בספה, ערוץ 11/12/13/14 מתחילים את המהדורות המרכזיות ופתאום כתבות על עולם הסייבר והייטק

 

ועוד כתבות

ואחרון חביב שגם גורם לסקרנות גדולה בקרב בני הנוער

כל הכתבות האלו גורמות לכמה פעולות, ההורים שכבר לא רוצים שהילד יהיה רופא ( כי 10 שנות לימוד זה לא מעט, בהתחלה לא מתוגמלים) או אפילו עורך דין כי יש יותר מידי עורכי דין “והצפה” בשוק.

אז ההורים רוצים שהילדים ילכו ללמוד “הייטק” או הייטקס שנזכרת בארץ נהדרת עם “נדיר אקרמן” כי בהייטק השכר גבוהה בטירוף, התנאים מפליגים ולמה לא “שהילד שלי” יעבוד בהייטק חושב ההורה, אפילו הבן של “אבי ורותי” עובד בהייטק ומוצלח, גם הבן\בת שלי יכולים

כל הזכויות שמורות לאתר tvbee של חברת מאקו

כל הזכויות שמורות לאתר tvbee של חברת מאקו

כאן הבעיה מתחילה, ההורה דוחף את הילד ללמוד תחום שלא בהכרח מתאים לו ללמוד ולהמקצע בו, כאשר אני רושם ילד, הכוונה היא לאדם מבוגר שסיים צבא ואף בשנות ה30 שלו שאינו “מצא” כיוון בחיים וההורים והמשפחה מתחילים ללחוץ, בצורה זו אותם אנשים רצים לאוניברסיטאות ללמוד הנדסאי תוכנה, מהנדס תוכנה, מדעי המחשב, מנהל עסקים בהתמחות מערכות מידע ועוד.
מה משותף לכלל המכללות והאוניבסיטאות – כולם משייכים כל תחום שהם מלמדים להייטק, משאבי אנוש? אין בעיה יש משאבי אנוש בחברות הייטק , כך תוכלו לעבוד בחברות הייטק, עורך דין? יש בחברות הייטק, רואה חשבון? יש בחברות הייטק. כל מקצוע שתלמדו מציגים לכם שתוכלו לעבוד בחברת הייטק ולהיות עובד של “נדיר אקרמן”.

המכללות והאוניברסיטאות לא משקרות לגמרי, אכן יש בחברת הייטק גדולה , עורכי דין, פרסומאים, רואי חשבון, משאבי אנוש ועוד ועוד, אם כך אז מה הבעיה? “יכולת המיקוח” לחברת ההייטק אין בעיה במרכאות כמובן למצוא ” עורכי דין”, “משאבי אנוש” “פרסומאים” ועוד תפקידים, אני כמובן רושם במרכאות כי יכול להיות שקשה לגייס כאלו תפקידים, אבל התפקיד שהכי קשה להם לגייס הם תפקידי הליבה בהייטק, מתכנתים, אנשי IT, סייבר ועוד ואלו הם שקובעים את התנאים. והמיקוח נמצא בידיים שלהם, הם אף מחוזרים ללא הפסקה ברשתות הפייסבוק,לינקדין ואינסטגרם.

אז מה אני מנסה להסביר לכם? אל תרצו להיכנס לעולם ההייטק והסייבר בפרט רק כי בא לכם להרוויח 30 אלף בחודש, הסיבה פשוטה, אלו שמרוויחים 30 אלף בחודש בתוך עשור מהיום שבו סיימו לימודים הם אלו שמאוהבים בתחום אותו הם מבצעים, או אלו שכן חשבו בצורה של באלי לעבוד בהייטק ולהרוויח 30 אלף בחודש בכך שהם הבינו את החומר.
ההמלצה שלי והדעה שלי היא לפני שאתם רצים ללמוד הייטק וסייבר בפרט, עצרו, תחשבו האם החומר מעניין אתכם, יש המון קורסים ביוטיוב, בגלל שאני מתמקד באבטחת מידע וסייבר, אחד התחומים הבסיסיים ביותר בתחום הוא רשתות תקשורת נתונים, תוכלו להתחיל לעבור על הקורס הבא

FREE CCNA 200-301 // Complete Course // | NetworkChuck

כך תוכלו להבין האם החומר מעניין אתכם, האם אתם מצליחים להבין את הנאמר וללמוד לבד, חשוב לזכור, תחום הסייבר דורש משמעת עצמית גבוהה ביותר ולמידה עצמית לאורך זמן ועקביות כיוון שהתחום משתנה כל כמה חודשים ושנים והידע שדרוש בו עולה ועולה.

תבררו עם חברים שעובדים בתחום, שהם מתכנתים, אנשי אבטחת מידע וסייבר , אנשי סיסטם וכו’ , שאלו שאלות שמעניינות אתכם, תמיד תוכלו לשאול על הדרך שעשה אותו אדם אל המשרה שבה הוא עובד כיום, מה הוא עושה בתפקיד, האם הוא מעניין וכו’.

אחרי שהבנתם שלא רצים ללמוד “הייטק” רק יש בזה כסף, נעבור לשלב הבא:

איפה לומדים ומה לומדים

יש שתי שיטות לעבוד בתחום הייטק והסייבר בפרט

מל”ג – המועצה להשכלה גבוהה – אוניברסיטאות ומכללות

מי שרוצה ללכת על הדרך של “תעודה רשמית” תואר לרוב יבחר במכללה או אוניברסיטה, מכללה לרוב יקרה יותר שכן הדרישות לפעמים פחותות מאוניברסיטאות וגם שהמכללות אינן כפופות לשכר אוניברסיטאי, עלות תואר לשנת לימודים אחת היא 10,391 אורכה שני סמסטרים א’ וב’ ובתוכה נכלל ברוב הפעמים סמסטר קיץ בסוף סמסטר א’ וב’.
סמסטר א’ מתחיל באוקטובר של אותה השנה ומסתיים בסביבות פברואר מרץ (כולל מבחנים לכלל הקורסים שנלקחו באותו הסמסטר) לאחר מכן ישנו את סמסטר ב’ ממרץ עד יולי\אוגוסט ואז סמסטר קיץ, בסיום סמסטר קיץ מגיע שנה ב’ וכן הלאה.

הדרישות בפקולטות לתארים טכנולוגיים הן דרישות גבוהות מאוד כמו ממוצע בגרויות של 90 ומעלה, פסיכומטרי עם ציון גבוהה ומבחני קבלה נוספים.

מי שאינו יכול או רוצה לעמוד בדרישות, יכול ללמוד באוניברסיטה הפתוחה שאינה דורשת שום תנאי קבלה, נרשמים לכל קורס , קורסי החובה הם חובה, קורסי בחירה  – בוחרים אילו קורסים רוצים לקחת ומתי שהסטודנט מסיים את כלל הקורסים ותנאי החובה הוא מקבל את התואר.
אדגיש! ישנו וויכוח של שנים באם סוטודנט שסיים תואר ראשון נניח במדעי המחשב מהפתוחה פחות טוב מאדם שסיים במכללת X ובה היה דרישה לפסיכומטרי ובגרות.
דעתי האישית בנושא ודעת מכרים נוספים בתחום המחשוב (אף מנהלים בכירים מאוד בתעשיית הייטק) היא שהסטודנט שלמד בפתוחה , למד ברוב הזמן לבדו ומקריאה עצמית – ההבנה הזו שהוא סיים את התואר בצורה של למידה עצמית , זה מעיד על רמה גבוהה ביותר של אוטודידקטיות , משמעת עצמית גבוהה ביותר במיוחד אם הצליח לסיים תואר שנחשב לאחד הקשים שבתארי המל”ג ובכך מועמד זה הופך דווקא למועמד החזק יותר מבין המועמדים המגיעים לראיון בחברות ההייטק והמחשוב.

התארים הקשורים להייטק בצורה ישירה הם:

מהנדס תוכנה – 4 שנות לימוד – התפקיד הוא מתכנת

מדעי המחשב – שלוש שנות לימוד – התפקיד הוא מתכנת, אלגוריתמיקאי ועוד

מנהל עסקים בהתמחות מערכות מידע – מנהל מוצר, מנהל פרוייקטים, סיסטם, אבטחת מידע ועוד תפקידים  הבעיה כאן היא שרוב הבוגרים של תואר זה מבצעים קורסים מקצועיים במכללות השונות על מנת לקבל “מקצוע” שכן תואר זה הוא כללי יחסית ואינו מקנה מקצוע, לכן אני מדגיש לכם שגם כאשר יהיה לכם תואר כזה תאלצו ללמוד קורס נוסף – לרוב שנה באורכו בשביל מקצוע וגם אז כמו כל המקצועות אתם תהיו ג’וניורים ועל כך אדבר בהמשך

מהנדס תעשייה וניהול בהתמחות מערכות מידע– מנהל פרוייקטים או מותר, מאפיין תוכנה ועוד

מכללות הייטק

הדרך המהירה ביותר לעבודה בתחום המחשוב ההייטק והסייבר בפרט היא ללמוד מקצוע, קיימות המון מכללות בתחום המחשוב בארץ ואמנה את הגדולות שבהן: (אם שכחתי מכללה מסוימת מוזמנים לרשום לי)

  • ג’ון ברייס
  • מכללת HackerU
  • מכללת SeeSecurity
  • מכללת INT
  • מכללת IITC
  • שלוחות חוץ של אוניברסיטאות כמו – המרכז ללימודי חוץ של – בר אילן, הטכניון, תל אביב, העברית וכו’

כל המכללות האלו מלמדים מקצועות – אם התוכנית היא בוקר אז משעה 8:00 עד 16:00 במשך שבוע שלם לאורך 4-6 חודשים, אם התוכנית היא ערב מה שנוח לרוב הסטודנטים אז התוכנית היא 17:30 – 21:00 פעמיים בשבוע.

המקצועות המבוקשים ביותר במכללות הן:

  • מנהל רשתות סיסטם, תקשורת נתונים
  • Help Desk
  • אבטחת מידע וסייבר
  • FullStack
  • עיצוב גרפי
  • DevOps
  • BI

רוב הקורסים באורך של כ300-700 שעות לימוד אקדמיות – כיתה של עד 40 תלמידים ומרצה אחד או שניים בעלי ניסיון רב בתחום אותו הם מלמדים.

שואלים אותי איפה הכי כדאי ללמוד, ההצעה שלי – בדקו מי המרצה ומה הביקורות אליו, בדקו את החומר הנלמד וכמה שעות לימוד.

תעודות מקצועיות מחברות בינלאומיות

בשוק המחשוב והסייבר ישנם המון תעודות מקצועיות, תעודות אלו לרוב של חברות בינלאומיות ונחשבות בכל העולם, בחלק מהדרישות של מודעות דרושים יש דרישה או יתרון לתעודות כאלו ואחרות ואף תעודות אלו התחילו להחליף את הדרישה הישירה לתואר – הכוונה היא לדרישה של ” דרוש תואר ראשון ב.. או תעודה של חברת … ” כמובן שההסכמה חייבת להיות ברמה גבוהה

תעודות של חברת מיקרוסופט ( הראשון הוא תעודת הבניים והאחרון התעודה הגבוהה ביותר שלהם)

  • MCSA
  • MCSE
  • MCT

בתחום הרשתות

  • CCNA
  • CCNP
  • CCIE

בתחום הסייבר

  • Comptia Security A+
  • CEH
  • OSCP
  • CISM\CISSP

רוב המבצעים של תעודות אלו הם אלו הרוצים להתמקצע בתחום מסוים ואף לקבל הכרה בינלאומית על כך.
ההמלצה שלי היא תחילה הלשיג ניסיון בתחום אותו אתם רוצים ובמהלך העבודה והניסיון ללמוד לתעודות אלו ולבצע את המבחנים שלהם
המבחנים מבוצעים במכללות שרשמתי למעלה – הרימו אליהם טלפון ובררו מה העלות – קחו בחשבון שהעלויות למבחנים אלו לרוב מתחיל מ600 דולר ומעלה למבחן.

בתחום הסייבר והIT בפרט, ידע הוא הדבר החשוב ביותר

הרבה אנשים חושבים שהתעודה היא מה שחשוב, התעודה חשובה ללא ספק שכן ארגונים מחייבים תעודות כאלו על מנת לבצע סינון ראשוני למועמדים בין אם זה תואר ובין אם זו תעודה מקצועית.

אבל, רוב חברות הייטק והמשק הכללי בפרט שינו את כללי המשחק שהיו לפני שנים, הכוונה היא שאם פעם אותו גוף גדול גייס עובד רק עם תואר ולא עניין מה הידע שלו ומה הוא יכול לעשות, העיקר שיהיה תואר, השוק כעת שונה, כיוון שיש המון אנשים בתחום הסייבר והמחשוב בפרט שאין להם תואר אך רמת הידע שלהם כה מתקדמת שהארגונים הבינו  כי אם ידרשו רק אנשים עם תואר , הם ישארו בלי עובדים בתחומים אלו.

לכן חשוב לזכור , אם אתם נרשמים לתואר או מכללה , ואתם ניגשים לראיון, הדבר היחיד שמאוד יעניין את המראיין זה רמת הידע המקצועית שלכם ולכן אתם חייבים ללמוד כמה וכמה שיותר.

גם כאן מה שאכתוב נבדק אל מול מנהלים בתעשייה, ג’וניורים ועמיתים למקצוע – נדמיין חברת הייטק , החברה קראה ל2 מועמדים

האחד עם תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות מערכות מידע עם ניסיון של שנה בתחום ה SOC ואילו המועמד השני ללא תעודה כלל אף לא תעודת בגרות ובעל ניסיון של חמש שנים.

שניהם נכנסים לראיון, המועמד ללא התואר מציג ידע רב , אוטודידקטיות גבוהה וניסיון רב יותר מהמועמד עם התואר הראשון.
בהנחה שאלו שני המועמדים היחידים, 90% מהחברות יקחו את זה עם הניסיון הרב יותר מאשר את זה שיש לו תואר.

כמובן שניתן לשנות את הסיפור בצורות שונות כמו מה קורה אם שני המועמדים בעלי אותה ידע וניסיון והאחד עם תואר והשני לא, במקרה כזה יש עדיפות קלה למועמד עם התואר ללא ספק, אף יתרון קל כיוון שכאן החברה תכנס לשיקולים אחרים, האם המועמד מתאים מבחינת אזור מגורים, במקרים שאסורים על פי חוק אבל חברות עדיים עושות שיקול כמו הבדלי מין דת וכו’

אז מה הסברתי לכם כאן בקצרה? אם אתם חושבים שאתם מסוגלים לללמוד בצורה אינטנסיבית, למידה עצמית גבוהה ויש אהבה כזו או אחרת למקצועות האלו, אתם יכולים לנסות ללמוד במכללה בצורה ישירה – המון עוסקים בתחום הסייבר הם כאלו ללא תואר כלל.
שאלו את חברכם שעובדים בתחום ותוכלו להיווכח , קחו בחשבון, ללא תואר רוב תפקידי הניהול סגורים ולכן בסופו של דבר אלו הרוצים להיות מנהלים בכירים לומדים בסופו של דבר תואר.

אם אתם רוצים מקום מסודר, תואר רשמי ובמיוחד את תחום התיכנות, אז אכן תואר במהנדס תוכנה או מדעי המחשב הוא מתאים יותר, שכן תחום התיכנות הוא תחום שיותר חברות מעדיפות בוגרי מהנדס תוכנה ומדעי המחשב מאשר כאלו עם תעודת מקצוע.
אחדד רק בנושא זה שאין זה אומר שמי שעשה קורס FullStack לא יתקבל לשום עבודה עם שכר גבוהה שכן יש המון בוגרים עם קורס זה שהצליחו והגיעו לרמות שכר גבוהות ביותר, רק קחו חשבון שהדרך בתור צעירים תיהיה קשה יותר ותתחרו מול בוגרי הנדסה ובהתחלה השכר יהיה נמוך משמעותית.

זכרו החברות הגדולות במשק מחייבות במינימום תואר\תעודה מקצועית על מנת לגשת למשרה המוצעת.

ג’וניור שכר וראיון עבודה

נושא מעניין שאכתוב עליו בקצרה הוא השכר, פעם אמר לי מישהו שרצה להתחיל את התחום – “אם אלמד את המקצוע, לא אקום בבוקר בפחות מ15 אלף בחודש”.

וכאן יש בעיה תדמיתית של עולם הסייבר והייטק, בכתבות מראים אנשים שסיימו צבא או כאלו שסיימו תואר ומקבלים 30+ אלף שקל בחודש.
כל הכתבות האלו חוטאות בדבר אחד – בודדים. כל אלו המוצגים בכתבה הם אנשים יוצאי 8200, יחידות מחשוב צבאיות, בעלי ניסיון קודם של חמש שנים לפחות וידע רב במקצוע.
השכר ההתחלתי הוא נמוך מאוד ומשתווה לכל המקצועות נניח מקצוע ה SOC מתחיל ב 7-9 ברוטו ואף ברוב הפעמים הוא במשמרות של 24/7, אם תבדקו מקצועות אחרים שאינם הייטק תגלו שגם שם השכר דומה.
מתי מגיע השכר הגדול? אחרי חמש שנות ניסיון לפחות ועם לימודים התנסיביים שאינם נגמרים ורק אז מתחילים להרוויח את הסכומים ששמעתם מכל מיני טבלאות שכר.

ג’וניורים הם שם לכל אלו שסיימו תואר, סיימו לימוד תעודה ומחפשים עבודה ראשונה בתחום – בדיקות של כל מיני חברות השמה גילו כי אחוזים בודדים של עבודות מכלל המשרות המוצעות בשוק מופנות לג’וניורים וכי הרוב הגדול של החברות אינו מוכן להעסיק ג’וניור.
ואז עושה השאלה המפורסמת אם אף אחד לא רוצה להעסיק ג’וניור אז אך יהיו אנשים עם ניסיון”  המון מאלו שלמדו מתוסכלים מאי היכולת למצוא תפקיד ראשון ולפעמים אף מוותרים על החיפוש או על המקצוע כולו.

אז מה אפשר לעשות?

הדבר היחיד בתחום המחשוב הIT והסייבר בפרט הוא להיות בעל ה”ידע” הגדול ביותר שניתן לאותו תפקיד שאתם נבחנים עליו, הגעתם לראיון, למדו כמה שיותר דעו את הנושאים שאתם הולכים להישאל עליהם והציגו ידע גבוהה יותר משל כל המועמדים יחד.
אם הארגון החליט לבחון ג’וניורים הארגון יודע כי הוא לא מצפה לקבל אדם עם ידע של שנים אך לפחות המועמד שמגיע יהיה עם רצון להצליח, רצון ללמוד וידע תאורטי גבוהה.
המון חברים בתחום גם בעבר שהיו בתחילת הדרך שלהם, לא וויתרו , חיפוש והלכו לכל ראיון, בסוף מצאו את הפינה שלהם והתחילו לעבוד בתחום ולהתפתח בו.

לינקדין\ טלגרם\פייסבוק\וואטסאפ \ חבר מביא חבר\ חבר של חברה\ חברה של חבר

אחד הכלים המפורסמים הוא הלינקדין, פלטפורמת חיפוש עבודה הגדולה ביותר , בדומה לפייסבוק , אתם נרשמים ומקבלים פרופיל שאותו אתם צריכים למלא רק במקום מי הזמר אהוב עליכם, מה הניסיון המקצועי שלכם, מה אתם יודעים , ממש קורות החיים שלכם רק בצורה יותר מדוייקת ופתוחה לכל אדם.

המלצה חמה כיצד לפתח את הלינקדין שלכם היא של הילל קוברובסקי בנושא

AskMeCyber #11 לינקדאין המלכה ? של המיתוג האישי והמקצועי לעוסקים בתחום הייטק – הילל קוברובסקי

אחרי הלינקדין הצטרפו לכל הפלטפורמות האחרות ולקבוצות של מציאת עבודה בתחום הלימוד שלכם, למדתם סייבר אז משרות באבטחת מידע וסייבר, למדתם ניהול רשתות וסיסטם אז אותו הדבר.
בקבוצות אלו לפעמים יש משרות שלא מפורסמות באף מקום ומיועדות למתחילים בתחום ובכך תוכלו להשיג ראיון למשרה שלא פורסמה באתרים המוכרים.

חבר מביא חבר של חבר של חברה- זו השיטה הטובה ביותר והיעילה ביותר, חבר או חברה שלכם עובד\ת בחברה מסוימת – אמרו לה שתברר אם צריכים עוד אנשים לצוות, אם הוא לא עובד באותה המקצוע כמו שאתם מחפשים אז בקשו ממנו שיברר אם צוות אבטחת המידע או המחשוב צריך עובדים ואם הוא יכול להעביר את קורות החיים שלכם ולהמליץ עליכם.

שיטה זו התבררה כיעילה ביותר למציאות עבודה ראשונה בתחום.

ראיון עבודה

זה כבר התייחסות שאינה קשורה ישירות לתחום המחשוב אך הצעתי היא כזו, בקשו לפני הראיון את הדרישות לתפקיד ואילו נושאים הולכים לשאול אתכם בזמן הראיון, הראיון החשוב ביותר והקובע יותר הוא מול מנהל הצוות \ המנהל הטכני שכן הוא זה שיבחן את רמת הידע שלכם.
המראיין יתייחס לדרישות התפקיד וישאל שאלות מתוך הנושאים הכתובים בדרישות התפקיד – דוגמה למשרה כזו

לפחות חמש שנות ניסיון Hands-on במערכות אבטחת מידע תפעוליות כגון:
SIEM,DLP,CDR,Firewall,EDR,WAF,IPS,NAC

ניתן להבחין בכמה דברים בדרישה – חמש שנות ניסיון מציג כי דרוש ידע טכני חזק בנושאים הרשומים פה, דבר נוסף עליהם המראיין ישאל ואף ישאל שאלות טכניות ממש על מערכות אלו ולכן עליכם להתכונן לכך בהתאם.

לאחר מכן המראיין יקח את קורות החיים שלכם ועליהם יעבור – לכן כל מה שאתם רושמים בקורות חיים שלכם וודאו כי אתם יודעים לענות על כל שאלה שעלולה לצוץ

לסיום

לסיום בדקו לפני שאתם רצים להיכנס לתחום שאתם באמת רוצים ללמוד את זה, תוכלו לעמוד בעומס הלימודי בין אם זה תואר ובין אם זה קורס מקצועי, בדקו שאתם מוכנים להתחיל מהבסיס ולאט לאט לעלות מעלה.
אל תלכו למקצוע הזה רק בגלל שהמילה “סייבר” היא מגניבה ואפשר להיות האקרים – כי הקטע הזה שבסרטים ההאקר מקליד במהירות האור והמסך מציג מלא שורות קוד ובכל כמה שניות האקר טוען שהשיג גישה לארגון שאליו הוא פורץ , כל זה רק בסרטים, תקיפה אמיתית לוקחת זמן, והרבה זמן תכנון וכו’ כו’ ואם אתם רוצים להיות מרשימים כנסו לאתר הזה https://hackertyper.net/ לחצו על F11 שהמסך יהיה מלא ולחצו על המקלדת, כך תראה כאילו אתם פורצים לאיזה ארגון.

 

 

מאמרים קשורים

Leave a Comment